Turistické a cyklistické trasy v okolí zámku Sychrov

Cyklistická trasa: Sychrov – Malá skála

Sychrov – Jenišovice – Voděrady – Frýdštejn – Malá Skála – Sněhov – Bobov – Kopanina – Frýdštejn – Voděrady – Jenišovice – Sychrov

Popis trasy: Na cyklostezku se vypravíte z parkoviště u zámku Sychrov a přes křižovatky pojedete směrem na Odolenovice, Jenišovice a Voděrady. Od křižovatky z Voděrad zamiřte na Frýdštejn a odtud po cyklotrase číslo 4007 místní komunikací na Malou Skálu. Odtud vede trasa na Sněhov, Bobov, Kopaninu a znovu se ocitnete na Frýdštejně. Cesta zpět pokračuje stejným směrem – Voděrady, Jenišovice, Odolenice a opět končí na zámku Sychrov. Cesta vede převážně po značených cyklostezkách po silnicích třetí třídy.

• Celkem ujedete něco málo přes 31 km na středně náročné trati, vhodné pro silniční a crossová (trekingová) kola.

Cyklistická trasa: Hodkovice nad Mohelkou – Sychrov

Hodkovice nad Mohelkou – Vrchovina - Sychrov - Sedlejovice - Hodkovice nad Mohelkou

Popis trasy: Cesta začíná na náměstí v Hodkovicích nad Mohelkou, kde si například prohlédnete  městskou památkovou zónu s radnicí ze začátku devatenáctého století, s kašnou a barokním kostelem sv. Prokopa. Z Hodkovic vyjedete směrem k rozcestníku ke křížové cestě žlutou turistickou značkou. Dále vystoupáte na návrší u kaple a směřujete znovu po žluté až do Vrchoviny.  Na návsi vás čeká neoznačený úsek dolů, do údolí Mohelky. Dorazíte do Třtí, kde zahnete doleva a trasou číslo čtrnáct se dopravíte až na zámek Sychrov. Po absolvování vybraného zámeckého okruhu vyhledejte trasu 3044 a přes Selejovice dorazíte zpět na místo začátku cesty – do Hodkovic nad Mohelkou.

• Celkem ujedete necelých třináct kilometrů po středně náročné trati.

Cyklistická trasa: Svijanský Újezd – Sychrov

Svijanský Újezd – Pěnčín – Sychrov – Soběslavice - Svijanský Újezd

Popis trasy: Cesta začíná v obci Svijanský Újezd, kde si všimněte pseudogotického kostelíka z roku 1868 a památníku padlých z let 1914 – 1918. Vyjeďte východním směrem po trase  s číslem 3050 na Pěnčín, kde můžete navštívit kozí farmu a porozhlédnout se po krajině, kde se pěstují lahodná jablka a kde vyšlechtili odrůdy jako Šampion, Vanda, Bohemia a Rubín. Pokračujte trasou 3049 na Čtveřín a dále doleva trasou čtrnáct až na zámek Sychrov. Po obhlédnutí zámeckých interiérů a exteriérů na Sychrově vyjeďte trasou 3044 ke křižovatce cyklotras na východ od obce Vorklebice. Uhněte vlevo a trasou číslo 3048 se přes Soběslavice dostanete zpátky do Svijanského Újezdu.

• Celkem ujedete 19,5 km po středně náročné trati po značených cyklotrasách.

Cyklistická trasa: Turnov – Sychrov

Turnov - Nudvojovice - Čtveřín - Sychrov - Jenišovice - Roudný - Dolánky - Turnov

Popis trasy: Z Turnova – města proslulého zpracováním drahých kamenů a se zajímavými historickými památkami, se vydejte z náměstí po zelené cyklistické trase směrem k železniční stanici v Turnově. Pokračujte na Nudvojovice s nejstarší stavbou Turnovska – kostelem sv. Jana Křtitele cyklotrasou číslo 14 a dále na Čtveřín a k zámku Sychrov. Po prohlídce zámku s celoročním provozem, kde se točilo několik známých filmů a pohádek, se vydejte cyklotrasou číslo 3051 na Jenišovice se zajímavou lidovou architekturou a dál na Roudný a Dolánky po stejné cyklotrase. V Dolánkách zajděte do venkovské stavby Dlaskův statek s národopisnou expozicí. Poté pokračujte po modré cyklotrase až na turnovské náměstí.

• Příjemnou cestou ujedete celkem 23,5 km

Cyklistická trasa: Liberec – Český Dub - Sychrov

Liberec - Rašovka - Proseč pod Ještědem - Český Dub - Libíč - Údolí Mohelky - Sychrov

Popis trasy: Po trase číslo čtrnáct se projedete úchvatnou krajinou v Podještědí a zamíříte až na zámek Sychrov s bohatými interiéry a zámeckým parkem k pěknému posezení. Na trase budete projíždět nejstarším sídlem v severních Čechách – Českým Dubem.

•  Celkem ujedete 32 km po středně náročné trati.

Naučná stezka Sychrov – Lesní putování s Kamilem Rohanem

Popis trasy: Na trasu za poznáním se vydejte od zámku Sychrov – z parkoviště. Čeká vás celkem šest stanovišť s informačními panely. Naučná stezka funguje od srna 2008 a vede krajinou okolo zámeckého parku Sychrov. Zdejší pěšiny vznikly již během devatenáctého století za Kamila Rohana a půjdete lesy až do údolí kolem řeky Mohelky. Z parkoviště před zámkem se nejprve dostanete před hotel Sychrov, kde je umístěno první zastavení. Zde a na dalších informačních deskách se dozvíte o historických zajímavostech místních lesů, o lesnících a jejich práci, o lesním ekosystému atd. během cesty dojdete i do lesního altánu, zhotoveného podle původních obrazových materiálů. Z dalších zajímavostí se tady nachází žulová pyramida, jako připomínka na návštěvu Františka Josefa I.

• Trasa je dlouhá 1,8 km a naprosto ideální na výlety i s menšími dětmi.

Zámek Sychrov má hezkou a bohatou historii.